Vejledning til medarbejdermail

Som fastansat medarbejder på Ungdomsskolen har man tilknyttet en arbejdsmail, som skal bruges, når der blandt andet sendes personfølsomme oplysninger. Mailsystemet er skiftet fra lolland.dk til lollandskoler.dk, og hvis man tidligere har benyttet mail via lolland.dk, skal man fremover bruge lollandskoler.dk  Herunder beskrives adgangen til det nye mailsystem lollandskoler.dk

* Adgang til webmailen sker via www.easyiq.dk, som skal indtastes i en webbrowser.

* Ved første login skal man danne et password, hvilket man får ved at klikke på "skift kodeord" øverst til højre på siden.  * Man skal bruge MitID, når der logges på første gang.

* Der er mulighed for at følge en detaljeret vedledning ved klikke her: Vejledning til skift kodeord.

* Når man kommer ind på siden vælges "Min kode" i menubjælken øverst til venstre.

* Under personlige oplysninger kan man nu se den nye mailadresse, som er på 8 tegn efterfulgt af lollandskoler.dk

* I bunden af skærmbilledet kan der trykkes på det grønne felt "Skift adgangskode". Der skal krydses af i feltet ovenover.

* Der dannes nu en adgangskode, som skal bruges ved første login.

* Gå tilbage til www.easyiq" og tryk på Office365 øverst til højre på skærmen.

* Vælg loginmuligheden "EasyIQ LetLogin".

* Tast de første 8 tegn fra den nye mail. Det er tegnene inden @.

* Tast den nye adgangskode.

* Sæt kryds i "Skift adgangskode" inden login. På den måde kan man danne sin egen adgangskode.

* Adgangskoden skal skiftes en gang om året og det skal ske via "kodeskift". på eaysiq-siden eller ved at gå ind på www.kodeskift.dk.

Der er desuden mulighed for at downloade officepakken til egen pc, ip eller lignende. Det gøres ved at klikke på "officepakken" ved siden af "Kodeskift".

Senest opdateret 15.12.2022 14:37 af CLJEP